Sharing Business + Holiday | Johor


Assalamualaikum.

Seriously lama giler wa x pergi Johor..huhu.. Walaupon tempat kelahiran wa kat sana.. 

Abah seorang askar pada zaman dahulu kala..So, apa yg kita tahu bila seseorang itu bekerja askar @ polis confirm2 la berpindah randah kan.. Sama jugak dengan abah aku.. Aku ni dilahirkan di Johor.. Aku sempat dok sana sampai umur 6 tahun je.. Tak banyak sangat kenangan di sana sebab aku masih kecil.. Memory low.. Tak bape nak hengat... hehe !


Then berpindah pulak ke Miri, Sarawak... Tu pon tak lama.. Around 6 month je.. So sempat la aku sekolah darjah satu kat sana.. Enviroment sekolah kat sana agak menakutkan jugak.. Ye la.. Kat sana kebanyakan kaum iban, bidayuh... If ada melayu pon hanya segelintir.. Tu pon anak2 askar.. So after 6 month, kami berpindah ke Kedah.. So kat sini la last destination before abah pencen.. Abah beli tanah and rumah kat sini... So tak ley merantau cam dulu2 dah sebab abah pon dah pencen.. :D

Ok back to tajuk aku tadi nih, setelah lebih kurang 18 tahun aku tak turun Johor, bulan lepas ( April 2012 ) aku menjejak kaki semula ke tempat kelahiran aku.. Wahh...serius teruja kot... Rindu nya zaman kanak-kanak dulu... Seriuosly Johor berbeza giler ah... Pusat pembangunan yang begitu pesat sebab bersebelahan dengan Singapore.. Memang tempat tumpuan la kan..

Nak dijadikan cerita, aku turun sana sebab nak sharing about business kat sorang membe kolej aku dulu... Dia dak Johor.. Alhamdulillah, rezeki la kan..Tak sangka jugak boleh datang Johor sebab bisnes.. Ingatkan sebab kahwen dengan orang sana .. ( berangan je lebih kan kau..dush dush dush ) :P

Jom follow beberapa keping gambar kenangan masa kat sana... :)


Nasi Ayam Penyet.. Terbaik wok !


Teman.. :)


Adik + Kakak.. :)


Kau kecik..Aku besar.. :D


Terserlah muka kegirangan.. :)


Pasar Karat...


Tanjung Balau..

Walaupon kejap je kat sana tapi hati gua manyak hepy woo... Ada rezeki and umur yang panjang kita jumpa lagi... :)

No comments:

Post a Comment