Susah kan kita nak melupakan orang....?

Assalamualaikum...

Entri aku kali ni dapat tengah dengar lagu Someone Like You by Adele..memang best lagu dia..menusuk kalbu ok...suara dia pon mantop abes...Semua orang mesti n confirm ada someone yang nak dilupakan tapi susah sgt..betul x? yah nak menipu kalau xdak...aci kerat jari lah..hehehe...Selalunya benda ni jadi bila kita nak lupakan ex gf/bf, first love, atau love at first sight...

Secara peribadinya, aku pernah la hardship nak lupakan ex aku tapi susah..padahal ex aku tu dah ada pengganti pon (mayb la kot..)..so now, i already tired to be faced all this...Hanya ALLAH saja yang tahu betapa sakitnya hati, luluhnya hati, pedihnya hati, sensaranya hati, sayunya hati, sedihnya hati and ape2 je la yang berkaitan dengan hati..tapi kenapa hati ek?kenapa tak mata?kenapa tak hidung?kenapa tak telinga? sebab hati adalah satu tempat rahsia yang takde sapa pon tahu apa yg tersirat n tersurat... :)

So, makin lama aku makin dapat terima hakikat bahawasanya biarlah kita hidup bersendirian tanpa dia disisi...mungkin ada hikmah disebaliknya...yes ! n aku dapat rasai sekarang...Thanks ALLAH.. :)

Then, aku dapat satu inspirasi dan cara untuk melupakan seseorang, so here i'm wanna sharing tips with u :-

1) REDHA
- yup ! redha dengan ketentuan ILAHI yg mungkin korang takde jodoh dengan sidia..Terima lah dengan hati yang terbuka walaupun ia sangat2 menyakitkan...aku dah rasa...korang kena ingat, setiap yang berlaku ada hikmahnya...mungkin dalam perhubungan korang ada kesilapan yg tidak kita ketahui...dan tak mustahil jugak, dia bukan jodoh kita... :)



2) TABAH
- korang kena kuat hati, cekalkan hati..sebab kenangan itu tak dapat kita lupakan...betul tak?samada ia manis atau pahit..Bila bersendirian, fikiran kita akan teringatkan sidia...So, perbanyakkanlah berzikir, membaca Al-Quran, bersolat 5 waktu, bersedekah, melakukan aktiviti-aktiviti bersama teman baik seperti menonton wayang, main bowling, jogging, berkelah...

3) BUAT TAK TAHU
- Accept the fact yang korang tak kapel lagi dengan dia @ korang dah xde hubungan istimewa dengan dia..Korang dah tidak ditakdirkan dengan dia lagi.. Aku selalu je lari dengan dia bila setiap kali bertembung...Kononnya x nak sedih2 bila ternampak kan..Memang la, sakit kot kalau korang nak lupakan padahal setiap hari bertembung...So, aku buat tak tahu je...Tapi benda tu lagi membuatkan aku susah n sakit hati... Macam nak tahu je apa dia buat, da mkn belum, sihat ke tak.. So aku decide ta face it like a woman.. Kalauu asyik lari n asyik benci orang yang korang nak lupakan tu, lagi lagi lah tak boleh lupa.. Cara paling bagus ialah face the fact and moving on.. :)



4) HARGAI
- Appreciate apa yang korang ade sekarang such as a friends and family.. Let bygone be bygone.. Daripada bersedih and cuba nak dapatkan balik ex, better korang live your life to the fullest.. Trust me, bila kita betul2 happy akan ada orang yang akan tolong kita untuk lupakan kenangan silam itu... :)

Entri ni nampak jiwang or sensitif sket tapi aku nak share jugak... >.<

No comments:

Post a Comment