Tak Kenal Maka Tak Cinta !


" Alang-alang menyeluk pekasam, MESTI sampai ke pangkal lengan.. ! "

Sebenarnya bukan nak mengubah peribahasa, tapi nak jelaskan maksud yang sebenar peribahasa ini..ye la, zaman sekarang ni kan maksud 'biar' tu boleh jadi juga 'tak hirau/tak endah/tak kisah...betul tak....??'

So kalau gantikan asal 'biar' tu, maskud peribahasa tu dah jadi lain...alang-alang menyeluk pekasam, 'tak kisah' sampai ke pangkal lengan..meaning tak bersungguh2 la tu kan...
so renung-renungkan lah ye !

Orait, actually my points nak bgtau uols..dalam bisnes ni kita kena la buat bersungguh-sungguh kalau nak berjaya..i always remember the moment when i decided to join this business..recall balik apa matlamat dalam biz nih..becoz, once dah start, it's no turning back..i must always move forward to reach my dream.. why?? becoz this is my business..nobody forces me to join this business..of course the leader always guide,  but it's depend on us to achieve what we want... :)

along my journey in Premium Beautiful business, banyak dugaan yang melanda.. ada yang suka bila kita buat bisnes nih...tapi ada jugak segelintir yang bersikap seperti mahu menjatuhkan semangat kita...but for me, macamana pon manusia tu ada niat nak menjatuhkan saya, selagi tu semangat saya makin kuat... sbb saya tahu niat saya, saya tahu di mana kedudukan saya...so TQ la kepada sesiapa yang berniat mcam tu...dan tak lupa jugak ribuan terima kasih pada mereka-mereka yang sentiasa bagi sokongan kat saya...yang sentiasa mendoakan kebahagiaan saya.. :)

so moral of the story, anything can happen somewhere along the line, small or big enough to hammer your business down to earth..but u must not give up.. just do it !! only the strong ones will survive..don't forget to pray, and tawakkal..I'syallah berjaya !!! >.<


No comments:

Post a Comment